Nuffnang ads

Tuesday, 9 January 2018

Bunga Telur 2017

Assalam....

Happy new year... it's 2018... after a year tak update...
Finally hari ni baru free....
2017 tak berape active sgt amik tempahan sebab kerja tak mengizinkan...
tapi still fulfill mane2 yang termampu...

ni antara tempahan 2017...
semua artificial flower... yang senang n mudah.



first time amik tempahan dari bintulu sarawak.. thanks akak sbb sudi order. Usually saya amik untuk COD sahaja area N9 dan Melaka shj...


 Tempahan dari Shaliza untuk anak majlis aqiqah anak buahnya boy n girl. tak sempat ambil gambar bunga teur yang dah siap cucuk....



 Tempahan dari Puan Surainah from Balakong.... tema blue... berbeza sikit dengan tema biru Shaliza.






 Tempahan dari Farah from Melaka for her friends



Tempahan dari Pn Su Melaka.

Tq semua untuk tempahan.

saedahsyakir

Friday, 23 December 2016

Bunga Telur 2016 - Bunga dip Tema Biru Putih

Assalam,


Hari ni nak update tempahan bunga telur from mak sedara En Suami dari Seremban.
Penutup bunga telur untuk 2016.








saedahsyakir

Tuesday, 22 November 2016

Trial Diet 3- Day 5 & RESULT

Assalam....

Hari nak update journal yang lalu....



Alhamdulillah... ade penurunan.. saya rasa penurunan ni tak permanent... sebab after cheat 2 hari naik semula ke berat asal 86.5...
MInggu ni saya rehat dulu from diet...
lepas ni insyallah saya akan diet betul2... 1 more week to go... before my sis punya majlis berendoi...
harap2 la muat baju kurung kedah tu....huhuhu \(T_T)/....

saedahsyakir

Friday, 18 November 2016

Trial Diet 3- Day 4

Assalam,

Update journal Trial Diet 3- Day 4

 Hari ni ada additional kuih bakar... rugi tau kalau x makan... en suami punye kawan bagi... 2 tupperware tau dia bagi... so makan la jugak... sebenarnya tak tahan godaan..
kuih ni macam memangil-mangil je...melambai-lambai suh makan... (T_T)

malam tadi en suami ni rajin plak masak... mule2 ingat nk makan ayam goreng je... tengok dia masak maggi goreng pun saya terliur... nazak betul diet kali ni... pastu cheat lagi dengan bahulu marble dgn kuih bakar...

ampunkan ku wahai lemak2 yang tak boleh pergi...
lepas ni kite cube keluarkan lemak2 yang terkumpul...
Berjaya kah saya turun berat this week...
rase mcm cerite titanic yang tengah sinking deep down to into the sea,

memang betul la orang cakap... nak diet ni kene high determination...
nampak mcm senang... hakikatnye... jauh panggang dari api...
start over ni mmg menyeksakan...

saedahsyakir

Trial Diet 3- Day 3

Assalam...

Update my Trial Diet 3, Day -3


 Start bfast dengan MIn Kaffe ye... 2 hald boiled eggs + Lettuce + thousand island
 lunch dan snack... lately ni saya rasa addicted sgt2 kat roti telur....

 dinner chicken grill + Roti... satu hari ntah brape banyak roti saya makan.

saedahsyakir

Trial Diet 3- Day 2

Assalam,

Sorry lambat update daily... x sempat... so.. kali ni update meunu day 2.

First of all... jangan lupe maintain n continue makan GARLIC TABLET ye...
sbb bagi saya.. it's really help to maintain my weight... at least tak increase drastically...


 ni untuk breakfast n lunch... breakfast mesti start dengan MIN Kaffe ye... jgn lupe...
untuk roti telur ni saya sediakan 3 keping.. depend la berapa u'olls nak makan pagi n tengahari...
in between bfast n lunch mesti makan biskut ke ape2 yang u'olls suke..

untuk dinner saya buat sandwich telur... letak cili sikit... mayonnaise... yummy..


saedahsyakir

Tuesday, 15 November 2016

Trial Diet 3 - Day 1

Assalam....

hari ni nak update menu saya makan semalam...
makan berbuke en suami belanje... habis diet ku....
kesian pulak klu tak teman dia nak makan.... hari ni dah x boleh nak pose.. terpaksa la
tangguh ke minggu depan utk ganti pose... hanya kaum hawa je merasa...





ni set untuk saya... kononye nye kurang rasa guilty sbb makan bnyk... xde maknenye...

masih ade mase lagi nk kejar target...
insyallah boleh... ganbatene!!!!!

saedahsyakir


Monday, 14 November 2016

Trial Diet 3

Assalam...

Hari ni saya akan start my Trial diet 3....
 Diet kali ni.... saya akan puase lagi... sebab nak penurunan drastic sikit...
sebab dah tempah baju size kecik sikit... takut x sempat nk muat next 2 week..
so kene puase in mean time leh la gati pose nazar yanga ade balance 9 hari...

So starting weighing this morning is 86.5...
x sabar nak tunggu Saturday morning...
nanti saya akan share ape menu berbuke... not fancy...
just makanan yang biase makan mase diet...



masa semakin menghampiri hujung tahun... berat belum capai lagi..
day 1 again after 3 minggu makan ikut sedap nafsu..


saedahsyakir

Tuesday, 1 November 2016

Bunga Telur 2016 - Bunga dip Tema Hijau Silver

Assalam,

Alhamdulillah siap sudah bunga telur for my little niece... Iffah Rasyiqah...
next month saya update bunga telur tema biru pulak... still in progress... tempahan mak sedare my husband dari seremban untuk bertandang nanti....

Kali ni baru je nak belajar buat bunga DIP....
Kalau berminat boleh terus wassap saya 0134897161... harga murah je... kalau nak tag yang ada gambar just add RM10(100 pcs)... Even tempah 50, balance 50 saya akan pulang semula untuk u'olls letak dekat goodies bag

Jom tengok gambar :







Tuesday, 25 October 2016

Trial Diet 2 - RESULT!!!!

Assalam,

Hari ni baru berkesempatan nak share result untuk trial Diet 2 result...
x dan la... minggu ni sibuk sikit... lagi pun xde mood sgt nk update since phone rosak...
xleh share gambar menu minggu diet...

So ni la result nye...
5 hari pose saya n without diet saya manage turun 2.7KG...
Cheat 2 hari yang tak hingat dunia saya dengan jaye nye gain balik 1.5KG...

Total lost minggu lepas 1.2KG... Total penurunan 4.5KG....Alhamdulillah... as long ade penurunan berat pun dah cukup baik..

So minggu ni saya x consider berdiet sgt sbb esok ade potluck kat office... saya nak masak choclate kek... hehehe... minggu ni saya just makan macam biase....cume saya x makan nasi je... sweet n roti saya makan mcm biase... jgn lupe paling penting mesti makan GARLIC TABLET and minum MINERAL COFFEE...

Next week saya akan try new diet yang saya search dlm internet... boleh la try nnt...nanti mesti saya share gambar... baru la semnagat sikit...

Jom tgk weighing penurunan berat saya.




puase + diet memang turun banyak... tapi cheat boleh increase lebih bnyk...
Harap2 minggu ni boleh maintain berat 85.5KG... sbb minggu ni balik rumah IBU... semua adik beradik balik sbb nk celeb bday ayah... janganlah berat saya naik melampau....
start malam ni nk minum lemonade without sugar untuk try maintain berat...

So next week monday morning saya akan start weighing untuk start Trail Diet 3.

*p/s : Lose 10kg by end of this year... Insyallah \(^_^)/

saedahsyakir

Friday, 21 October 2016

Jana Duit Hanya Click Sahaja.... Update 1

Assalam...

Ingat lagi x saya share post sebelum ni...

pasal PTC... jana duit dengan click sahaja...
saya mmg jenis x active sangat... tapi still buat...
hari ni point saya dah cukup untuk tebus 5.00 dollar...

Alhamdulillah... bertambah lagi collection Paypal saya... nnt cukup duit boleh shopping online

Ni update before last 2 month.... nanti setiap kali saya redeem saya update ye...


x sabar nak tunggu next week dia cash in dalam Paypal...

jom kite same2 jana  duit tambahan...

saedahsyakir