Nuffnang ads

Monday 17 October 2016

Trial Diet 1 - THE RESULT

Assalam....

So ni result last saturday.... and this morning punye weighing...
Alhamdulillah ade penurunan berat badan...
So weighing sebelum diet 1 ialah 87.7kg

After 5 days diet... Turun 1.5kg...(huhuhu even saya cheat, tapi manage jugak turun 1.5kg)
Cheat 2 hari... naik balik 0.5kg...(tapi tetap puas hati sbb saya mase cheat mmg banyk makan nasi... pengat nangka, kek chocolate... bnyk carbo n sweet yang saya telan)

So total penurunan 1kg.. as I planned before.. at least 1kg/week...
So saya dah start untuk paham condition badan saya...
Means saya still boleh reduce weight even makan makanan yg manis n bercarbo, tetapi dalam jumlah yang terkawal... saya mmg x mengharapkan penurunan yang drastic... as long boleh turun 1 kg/week pun dah syukur sgt2...

Next Trial Diet 2 - saya akan pose utk 5 hari (ganti n bayar segala nazar pose yang dulu2). tapi masa berbuke saya nak try makan lebih protein + nasi saya akan ganti dengan roti... or mayb akan tukar ikut sesedap rasa... mayb juga akan try makan dengan nasi tapi kuantiti yang sikit.. so kita akan tgk boleh turun x berat n berape berat naik after 2 day cheat...

So esok saya akan update my Trial Diet 2.

Ni gmbr bukti weighing...

saturday morning
monday morning

saedahsyakir

No comments: